Scris de: CampioMATE, Editat de: Maria Predoiu |
A. Punctaje
Pe tot parcursul competiției, fiecare jucător va acumula, prin diverse probe, punctaje care se vor cumula în 2 scoruri :
R-Score (Ranking score). R-Score-ul fiecărui jucător va indica nivelul la matematică al acelui jucător și va influența locul echipei din care face parte în clasamentul pe echipe, dar și poziționarea jucătorului în topul jucătorilor.
E-Score (Engagement score). E-Score-ul fiecărui jucător va indica gradul de implicare personală al fiecărui jucător și va influența, de la o etapă la alta, dacă acel jucător va avea loc într-o echipă de campionat sau se va antrena de pe banca de rezerve.
B. Cum se calculează R-score-ul și E-score-ul în FAZA CALIFICĂRILOR și cum se formează DIVIZIILE și ECHIPELE?
În faza calificărilor (10-20 ianuarie 2024), fiecare jucător înscris și validat de profesor va parcurge mai multe probe în urma cărora va obține un R-Score și un E-Score.
Pe baza R-Score-ului mediu (R-score-ul obținut împărțit la nr de itemi încercați de un elev) din runda de calificări, fiecare jucător va fi repartizat în divizia potrivită (Divizia Gamma sau Divizia Beta, pentru fiecare clasă de gimnaziu).
Pe baza E-Score-ului, fiecare jucător va fi repartizat într-o echipă sau pe banca de rezerve pentru începutul campionatului. Jucătorii vor fi repartizați în echipe, în limita locurilor disponibile, pe baza E-score-ului individual obținut în calificări, pornind de la cel mai mare E-score.
În fiecare județ se formează un număr de echipe egal cu numărul de antrenori disponibili în acel județ. O echipă are, ca regulă generală, minim 10 și maxim 20 de jucători. Echipele sunt formate din elevi-jucători din același județ, aceeași clasă de gimnaziu și care s-au calificat în aceeași divizie. La alocarea pe echipe, se va ține cont de programul de antrenament pentru care a optat fiecare elev la înregistrare și de școala de proveniență (elevi din aceeași școală care îndeplinesc criteriile obligatorii vor avea prioritate în aceeași echipă). În cazuri rare, bine argumentate și în interesul direct al educației copiilor, organizatorii pot accepta excepții.
După prima etapă a campionatului, jucătorii de pe banca de rezerve, pe baza E-Score-ului individual vor putea să își câștige loc într-o echipă activă în competiție (vezi Procedura Transferuri – mai jos).
C. Cum se calculează R-score-ul și E-score-ul pe parcursul CAMPIONATULUI?
După închiderea calificărilor, până pe 6 februarie, fiecare jucător va ști în ce divizie a fost repartizat și în ce echipă sau pe ce bancă de rezerve este și cine este antrenorul echipei sale sau coordonatorul băncii sale de rezerve. Pe 6 martie, vom da împreună START JOC! Din acest moment, fiecare jucător va parcurge probe cu echipa sau individual și va acumula puncte pentru R-Score și pentru E-Score, astfel:
D. E-score și procedura de TRANSFERURI
Punctele pentru E-Score se vor cumula la nivelul fiecărui jucător în cadrul fiecărei etape de campionat de la Etapa I până la Etapa a IV-a. La finalul Etapelor I – III și, depinzând de evoluția concursului, posibil și pentru Etapa a IV-a, se vor efectua transferuri, după cum urmează :
- În fiecare echipă, ultimii 3 jucători, cu cele mai mici E-score-uri în acea etapă, vor putea fi înlocuiți cu jucători de pe banca de rezerve cu E-score mai mare în acea etapă, din același cluster competițional (județ, clasă, divizie, program de antrenament AM/PM).
- Jucătorii transferabili vor fi vizibili în pagina TRANSFERURI. Transferurile vor fi efectuate conform Calendarului CampioMATE.
- E-score-ul se resetează la începutul fiecărei etape.
E. R-score, Clasamentul pe echipe și Top Jucători
Punctele pentru R-Score se vor cumula pe parcursul întregului campionat pentru fiecare jucător și pentru fiecare echipă și vor determina poziția în clasamentul echipelor, respectiv în topul jucătorilor, astfel:
Pentru Echipe și poziția echipelor în Clasamentul pe echipe
- La finalul fiecărei etape, fiecare echipă va înregistra un R-Score de etapă, egal cu suma R-Score-urilor primilor 10 jucători din echipă, în acea etapă.
- La finalul fiecărei etape, fiecare echipă va avea un punctaj R-score al echipei pentru etapă și un punctaj al echipei cumulat pentru toate etapele încheiate.
- La finalul competiției, fiecare echipă va avea un R-Score final egal cu suma R-Score-urilor echipei din fiecare etapă și probă specială din campionat. Pe baza R-Score-urilor finale ale echipelor din fiecare clasă/ divizie se va anunța locul fiecărei echipe în clasament, astfel:
o Echipa cu cel mai mare punctaj din fiecare clasă/ divizie va fi declarată echipa campioană pentru acea clasă/ divizie
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe de AUR
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 80% și mai mic decât 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe de ARGINT
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 70% și mai mic decât 80% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe de BRONZ
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 50% și mai mic decât 70% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe de MENȚIUNE
Pentru Jucători și poziția jucătorilor în Top jucători
- La finalul fiecărei etape, fiecare jucător va înregistra un R-Score de etapă.
- La finalul competiției, fiecare juător va avea un R-Score final egal cu suma R-Score-urilor sale din fiecare etapă și probă specială din campionat. Pe baza R-Score-urilor finale ale jucătorilor din fiecare clasă/ divizie se va anunța locul fiecărui jucător în Top jucători, astfel:
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători de AUR
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 80% și mai mic decât 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători de ARGINT
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 70% și mai mic decât 80% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători de BRONZ
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 50% și mai mic decât 70% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători de MENȚIUNE