Scris de: CampioMATE, Editat de: Maria Predoiu |
A. Punctaje
Pe tot parcursul competiției, fiecare jucător va acumula, prin diverse probe, punctaje care se vor cumula în 2 scoruri :
R-Score (Ranking score). R-Score-ul fiecărui jucător va indica nivelul la matematică al acelui jucător și va influența locul echipei din care face parte în clasamentul pe echipe, dar și poziționarea jucătorului în topul jucătorilor.
E-Score (Engagement score). E-Score-ul fiecărui jucător va indica gradul de implicare personală al fiecărui jucător și va influența, de la o etapă la alta, dacă acel jucător va avea loc într-o echipă de campionat sau se va antrena de pe banca de rezerve.
B. Cum se calculează R-score-ul și E-score-ul în FAZA CALIFICĂRILOR și cum se formează DIVIZIILE și ECHIPELE?
În faza calificărilor (18-26 ianuarie 2025), fiecare jucător înscris și validat de profesor va parcurge mai multe probe în urma cărora va obține un R-Score și un E-Score.
Probe | #itemi | R-Score (Ranking score) | E-Score (Engagement score) | ||||
R-Score per item rezolvat corect | R-Score maxim per jucător | E-Score per item rezolvat corect | E-Score per item rezolvat greșit | E-Score per item rezolvat nebifat | E-Score maxim per jucător | ||
Test 1 | 10 | 50 | 500 | 2 | 1 | 0 | 20 |
Test 2 | 10 | 50 | 500 | 2 | 1 | 0 | 20 |
Provocari | 20 | 50 | 1000 | 2 | 1 | 0 | 40 |
TOTAL | 40 | 2000 | 80 |
Pe baza R-Score-ului mediu (R-score-ul obținut împărțit la nr de itemi încercați de un elev) din runda de calificări, fiecare jucător va fi repartizat în divizia potrivită (Divizia Gamma sau Divizia Beta, pentru fiecare clasă de gimnaziu).
Pe baza E-Score-ului, fiecare jucător va fi repartizat într-o echipă sau pe banca de rezerve pentru începutul campionatului. Jucătorii vor fi repartizați în echipe, în limita locurilor disponibile, pe baza E-score-ului individual obținut în calificări, pornind de la cel mai mare E-score.
În fiecare județ se formează un număr de echipe egal cu numărul de antrenori disponibili în acel județ. O echipă are, ca regulă generală, minim 10 și maxim 20 de jucători. Echipele sunt formate din elevi-jucători din același județ, aceeași clasă de gimnaziu și care s-au calificat în aceeași divizie. La alocarea pe echipe, se va ține cont de școala de proveniență (elevi din aceeași școală care îndeplinesc criteriile obligatorii vor avea prioritate în aceeași echipă). În cazuri rare, bine argumentate și în interesul direct al educației copiilor, organizatorii pot accepta excepții la nr. maxim de copii alocați unei echipe.
După prima etapă a campionatului, jucătorii de pe banca de rezerve, pe baza E-Score-ului individual vor putea să își câștige loc într-o echipă activă în competiție (vezi Procedura Transferuri – mai jos).
C. Cum se calculează R-score-ul și E-score-ul pe parcursul CAMPIONATULUI?
După închiderea calificărilor, până pe 7 februarie, fiecare jucător va ști în ce divizie a fost repartizat și în ce echipă sau pe ce bancă de rezerve este și cine este antrenorul echipei sale sau al băncii sale de rezerve. Pe 8 martie, vom da împreună START JOC! Din acest moment, fiecare jucător va parcurge probe cu echipa sau individual și va acumula puncte pentru R-Score și pentru E-Score, astfel:
Algoritm de calcul R-score și E-score pe parcursul campionatului
Probe | #itemi | R-Score (Ranking Score) | E-Score (Engagement Score) | |||||
R-Score per item rezolvat corect | R-Score individual maxim | R-Score maxim pentru o echipă | E-Score per item rezolvat corect | E-Score per item rezolvat greșit | E-Score per item rezolvat nerezolvat | E-Score maxim | ||
Proba START | ||||||||
Avatar | 1 | 50 | 50 | Proba START – fără E-score | ||||
Nume echipă | 1 | 50 | 50 | |||||
Locker | 1 | 50 | 50 | |||||
Alegere Lider | 1 | 50 | 50 | |||||
Obiectiv echipă | 1 | 100 | 100 | |||||
300 | 3000 | |||||||
Pentru fiecare dintre Etapele 1-4 | ||||||||
Lockere | 10 | 5 | 50 | 2 | 0 | 20 | ||
Provocări | 30 | 15 | 450 | 2 | 1 | 0 | 60 | |
Test de etapă | 10 | 50 | 500 | 2 | 1 | 0 | 20 | |
1000 | 10000 | 100 | ||||||
Etapa 5 – Sumativă – PUNCTAJ DUBLU! | ||||||||
Lockere | 5 | 20 | 100 | Etapa 5 – fără E-score | ||||
Provocări | 30 | 30 | 900 | |||||
Test sumativ | 10 | 100 | 1000 | |||||
2000 | 20000 | |||||||
Proba SUVENIR | ||||||||
Imagine SUVENIR | 1 | 100 | 100 | 1000 | Proba SUVENIR – fără E-score | |||
R-score max posibil, fără alte probe surpriză | 6400 | 64000 | ||||||
Pe parcursul campionatului vor putea fi anunțate alte probe surpriză, în afara etapelor, prin care jucătorii vor putea câștiga puncte suplimentare. |
D. E-score și procedura de TRANSFERURI
Punctele pentru E-Score se vor cumula la nivelul fiecărui jucător în cadrul fiecărei etape de campionat de la Etapa 1 până la Etapa 4. La finalul Etapelor 1-3 și, depinzând de evoluția concursului, posibil și pentru Etapa 4, se vor efectua transferuri, după cum urmează :
- În fiecare echipă, ultimii 3 jucători, cu cele mai mici E-score-uri în acea etapă, vor putea fi înlocuiți cu jucători de pe banca de rezerve cu E-score mai mare în acea etapă, din același cluster competițional (județ, clasă, divizie).
- Jucătorii transferabili vor fi vizibili în pagina TRANSFERURI. Transferurile vor fi efectuate conform Calendarului CampioMATE.
- E-score-ul se resetează la începutul fiecărei etape.
E. R-score, Clasamentul pe echipe și Top Jucători
Punctele pentru R-Score se vor cumula pe parcursul întregului campionat pentru fiecare jucător și pentru fiecare echipă și vor determina poziția în clasamentul echipelor, respectiv în topul jucătorilor, astfel:
Pentru Echipe și poziția echipelor în Clasamentul pe echipe
- La finalul fiecărei etape, fiecare echipă va înregistra un R-Score de etapă, egal cu suma R-Score-urilor primilor 10 jucători din echipă, în acea etapă.
- La finalul fiecărei etape, fiecare echipă va avea un punctaj R-score al echipei pentru etapă și un punctaj al echipei cumulat pentru toate etapele încheiate.
- La finalul competiției, fiecare echipă va avea un R-score final egal cu suma R-Score-urilor echipei din fiecare etapă și probă specială din campionat. Pe baza R-Score-urilor finale ale echipelor din fiecare clasă/ divizie se va anunța locul fiecărei echipe în clasament, astfel:
o Echipa cu cel mai mare punctaj din fiecare clasă/ divizie va fi declarată echipa campioană pentru acea clasă/ divizie
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe GOLD
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 80% și mai mic decât 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe SILVER
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 70% și mai mic decât 80% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe BRONZE
o Toate echipele care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 50% și mai mic decât 70% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarate echipe de MENȚIUNE
Pentru Jucători și poziția jucătorilor în Top jucători
- La finalul fiecărei etape, fiecare jucător va înregistra un R-Score de etapă.
- La finalul competiției, fiecare juător va avea un R-Score final egal cu suma R-Score-urilor sale din fiecare etapă și probă specială din campionat. Pe baza R-Score-urilor finale ale jucătorilor din fiecare clasă/ divizie se va anunța locul fiecărui jucător în Top jucători, astfel:
o În fiecare divizie/ clasă, jucătorii care vor avea cel mai mare R-score individual vor fi recunoscuți cu Premiul I. Jucătorii care vor cumula cel de-al doilea cel mai mare R-score vor fi recunoscuți cu Premiul al II-lea, iar jucătorii cu cel de-al treilea cel mai mare R-score individual vor fi recunoscuți cu Premiul al III-lea.
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători GOLD
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 80% și mai mic decât 90% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători SILVER
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 70% și mai mic decât 80% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători BRONZE
o Toți jucătorii care vor obține un R-score final mai mare sau egal cu 50% și mai mic decât 70% din R-score-ul maxim posibil, vor fi declarați jucători de MENȚIUNE
CampioMate – Campionatul de matematică pe echipe se adresează elevilor de clasele V - VIII din județele partenere. Materia de matematică aferentă celor 5 etape urmează programa școlară (vezi aici PROGRAMA), participarea în program fiind atât distractivă, cât și utilă pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare și pregătirea examenului de Evaluare Națională.
Participarea jucătorilor în CampioMate este gratuită.
Numărul de echipe concurente va fi în limita numărului de antrenori înscriși în fiecare județ participant. Numărul de locuri pe Banca de rezerve este nelimitat.
Pentru a putea asigura gratuitatea programului pentru copii, mulțumim GALERIEI SUPORTERILOR care fac acest program posibil!